• LF몰 이벤트
  • 파일시티 이벤트
  • 서울좀비 이벤트
  • 탑툰 이벤트
  • 닥터피엘 이벤트
  • 아이템베이 이벤트
  • 아이템매니아 이벤트

The Effects of the Creative Teaching Method on the Music Memory Utilizing Mental Imagery

(주)학지사
최초 등록일
2017.04.17
최종 저작일
2016.01
6페이지/파일확장자 어도비 PDF
가격 3,000원 할인쿠폰받기
다운로드
장바구니

* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.

서지정보

발행기관 : 한국창의력교육학회 수록지정보 : 창의력교육연구
저자명 : Eunhee Park, Juhyun Hah

목차

Introduction
Research issue
Experimental design
Research results
Research Conclusion
References

영어 초록

The purpose of this research is to examine the creative teaching method, combined
with pictures and discussions, used in a college music class, and the substantial
effects of it on music memory, compared to the traditional lecture method. The
experiment group is formed of 100 students who attend the music class as their
elective class at a university located in Chungnam province, Korea. The research
procedure began with a preliminary group homogeneity test to measure music
memory, esthetics factor and empathy, then was followed by an experiment using
different types of teaching methods. Experiment group 1 was instructed to do mental
imagery and draw the mental images on paper after listening to a piece of music.
Experiment group 2 was instructed to do mental imagery as well, but was told to
discuss and share their mental images after listening to the same piece of music. The
controlled group, on the other hand, listened to a lecture after listening to same
music. The results of this experiment are as follows: First, the group homogeneity
test was conducted before the experiment showed that music memory varied among
groups. The results of the experiments showed that the covariance, the mental
imagery teaching method, was significantly effective. Both experiment group 1 and
group 2 showed significantly better results of memorizing and understanding the
music than the control group. No significant statistic difference appeared between the
methods of drawing pictures and group discussion. When a qualitative study was
applied, both group 1 and the control group showed external description of music, but group 2 that used the discussion method showed internal description of music
slightly better than group 1 which applied the picture method. The results suggest
that a student- centered and creative teaching method applying mental imagery can
allow students to not only understand and learn about music more effectively but
also find interest music compared to when students learn through instructor- centered,
lecturing teaching method.

참고 자료

없음

자료문의

제휴사는 별도로 자료문의를 받지 않고 있습니다.

판매자 정보

마음과 세상을 연결하는 학문의 전당을 꿈꾸며 학지사는 단순히 책을 출판하는 곳이 아니라 인간의 마음을 아름답고 풍요롭게 하는 종합적인 학문 서비스를 위해 노력하고 있습니다.

주의사항

저작권 본 학술논문은 (주)학지사와 각 학회간에 저작권계약이 체결된 것으로 AgentSoft가 제공 하고 있습니다.
본 저작물을 불법적으로 이용시는 법적인 제재가 가해질 수 있습니다.
환불정책

해피캠퍼스는 구매자와 판매자 모두가 만족하는 서비스가 되도록 노력하고 있으며, 아래의 4가지 자료환불 조건을 꼭 확인해주시기 바랍니다.

파일오류 중복자료 저작권 없음 설명과 실제 내용 불일치
파일의 다운로드가 제대로 되지 않거나 파일형식에 맞는 프로그램으로 정상 작동하지 않는 경우 다른 자료와 70% 이상 내용이 일치하는 경우 (중복임을 확인할 수 있는 근거 필요함) 인터넷의 다른 사이트, 연구기관, 학교, 서적 등의 자료를 도용한 경우 자료의 설명과 실제 자료의 내용이 일치하지 않는 경우

이런 노하우도 있어요!더보기

찾던 자료가 아닌가요?아래 자료들 중 찾던 자료가 있는지 확인해보세요

최근 본 자료더보기
탑툰 이벤트
The Effects of the Creative Teaching Method on the Music Memory Utilizing Mental Imagery
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
AI 챗봇
2024년 06월 03일 월요일
AI 챗봇
안녕하세요. 해피캠퍼스 AI 챗봇입니다. 무엇이 궁금하신가요?
4:10 오후
New

24시간 응대가능한
AI 챗봇이 런칭되었습니다. 닫기