• 파일시티 이벤트
  • LF몰 이벤트
  • 서울좀비 이벤트
  • 탑툰 이벤트
  • 닥터피엘 이벤트
  • 아이템베이 이벤트
  • 아이템매니아 이벤트

Analysis of Difference of Basic Learning Ability According to Departments of University Students

(주)코리아스칼라
최초 등록일
2023.04.05
최종 저작일
2017.09
15페이지/파일확장자 어도비 PDF
가격 4,800원 할인쿠폰받기
다운로드
장바구니

* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.

서지정보

발행기관 : 한국융합인문학회 수록지정보 : 한국융합인문학 / 5권 / 2호
저자명 : Jin-kyoung YOUK

목차

INTRODUCTION
THEORETICAL BACKGROUND
Framework of Basic Learning Ability
RESEARCH METHOD
Participants
Measurement
Statistical Analysis
RESULTS
Result 1. Basic Learning Ability of University Students
Result 2. Difference of Basic Learning Ability According to Students’ MajorDept.
CONCLUSION
REFERENCES

영어 초록

The purpose of this study is to investigate the difference of basic learning ability according to departments of college students. For this, MANOVA was performed. In order to reflect the difference between major fields, the norm was calculated considering the mean and standard deviation of the whole sample. The raw score was converted into the standard score T and used for the analysis. First, to understand the basic learning ability of college students, participants were classified according to major fields, and the average scores of major courses were checked for sub-areas of basic learning ability. As a result, the average scores varied depending on their major fields. The aeronautics, natural sciences, and health sciences majors, which have overlapping academic fields that emphasize a scientific approach, are ranked higher in the math ability as well as in overall scores. The Arts and Physics departments showed high scores in areas requiring humanistic literacy such as Literacy and Common Sense. Second, the differences in the division of college majors are analyzed by dependent variables. Literacy, Math, Common Sense, and IT were statistically significant (P = .000). Math was estimated at 65%, Literacy at 54%, Common Sense at 46%, and IT at 38%. In other words, students' majors affect the level of basic learning ability, and Math has the greatest influence among basic learning abilities. The results of this study are expected to provide useful information as theoretical and empirical data, to help us understand why the basic learning ability of college students is deteriorating, and set up appropriate educational treatment plan.

참고 자료

없음

자료문의

제휴사는 별도로 자료문의를 받지 않고 있습니다.

판매자 정보

코리아스칼라는 정직과 신뢰를 기반으로 학술단체 발전에 도움을 드리고자 하는 기업입니다. 본 사는 본 사가 자체 개발한 솔루션을 통하여 보다 효율적인 업무 관리 뿐만 아니라, 학술지의 데이터베이스화, ARCHIVE를 돕습니다. 본 사의 One Stop Service를 통해 국제적인 학술단체로 함께 도약 할 수 있다고 믿습니다.

주의사항

저작권 본 학술논문은 (주)코리아스칼라와 각 학회간에 저작권계약이 체결된 것으로 AgentSoft가 제공 하고 있습니다.
본 저작물을 불법적으로 이용시는 법적인 제재가 가해질 수 있습니다.
환불정책

해피캠퍼스는 구매자와 판매자 모두가 만족하는 서비스가 되도록 노력하고 있으며, 아래의 4가지 자료환불 조건을 꼭 확인해주시기 바랍니다.

파일오류 중복자료 저작권 없음 설명과 실제 내용 불일치
파일의 다운로드가 제대로 되지 않거나 파일형식에 맞는 프로그램으로 정상 작동하지 않는 경우 다른 자료와 70% 이상 내용이 일치하는 경우 (중복임을 확인할 수 있는 근거 필요함) 인터넷의 다른 사이트, 연구기관, 학교, 서적 등의 자료를 도용한 경우 자료의 설명과 실제 자료의 내용이 일치하지 않는 경우

이런 노하우도 있어요!더보기

최근 본 자료더보기
탑툰 이벤트
Analysis of Difference of Basic Learning Ability According to Departments of University Students
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
AI 챗봇
2024년 06월 03일 월요일
AI 챗봇
안녕하세요. 해피캠퍼스 AI 챗봇입니다. 무엇이 궁금하신가요?
4:17 오후
New

24시간 응대가능한
AI 챗봇이 런칭되었습니다. 닫기